dilluns, 18 de maig del 2015

Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona


Ahir es va acabar el Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona i segons els organitzadors, va tancar amb molt èxit. No hi havíem anat mai i ho vam aprofitar. L'entrada general eren 12€, potser una mica excessiu? Comparat amb salons com Construmat o el Mobile World Congress és una ganga, però ja que el públic és, bàsicament, no professional, podria ser més assequible. És la meva opinió.

I del Saló què us puc dir? El recinte 1 del la Fira de Montjuïc estava molt bé. Les marques estaven molt ben representades; tenien un gran ventall de cotxes. Entre elles BMW i Mercedes. El recinte 3 que era exterior, estava ocupat per Nissan on hi havia una carpa immensa amb l'exposició dels seus cotxes. El recinte 8, que crec que és el més gran, és on hi havia Volkswagen, Audi, Peugeot, Seat, Lexus, Infinity, Honda, Fiat, Jeep, Citroên, etc. La majoria de marques estaven aquí. Em va donar la sensació que el cotxes estaven més estrets. Vaig poder gaudir de l'Audi R8 (el cotxe de l'Ironman) i d'altres que eren espectaculars. Moltes marques només portaven un model de la seva gamma, com per exemple Peugeot, que només va portar el 308 SW. També hi havia una secció dedicada als dissenyadors on hi havia exposats cotxes mítics, com ara un VW Beetle, un Mini o un Porsche antic. I finalment hi havia la Zona 4 (crec) on hi havia els cotxe més selectes del mercat: Ferrari, Maserati, Bentley i Aston Martin. Només entrant al recinte ja es veia que era un altre món. A fora dels recintes hi havia les zones de proves de cotxes i de conducció.


Pel que vaig poder veure, el món dels cotxes és un món masculí. A l'exposició de dissenyadors no hi havia cap dona. El públic assistent eren bàsicament homes o famílies, però els que s'acostaven a tocar i mirar els cotxes eren els homes. En el meu cas, va ser al revés. Tant si ens agrada com si no, en aquest món les dones només serveixen per estar darrer d'un estand o al costat dels cotxes i sempre amb talons i ensenyant carn. Que trist!



Em va sorprendre veure com la majoria de marques de tota la vida, també tenen el seu model esportiu. I també vaig poder veure que aquests cotxes són els més mirats, fotografiats i tocats de tot el saló. Això us ho dic de primera mà, jo els vaig mirar i fotografiar. I per què passa això? Potser perquè són els cotxes que no podrem tenir mai.

Al meu marit l'ha decepcionat una mica i, a mi també. No sabria ben bé explicar el motiu. L'any que ve hi anirem? No ho sé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...